„Pořád jsme v Česku na začátku. A stále určitě platí, že čistě elektrické auto optikou laické veřejnosti nemusí být pro každého, a to nejen z důvodu vyšší pořizovací ceny. To ovlivňuje i názor na elektromobilitu a celý trh. A pokud jde o další rozvoj, do hry se dostává i momentální problém s fyzickou dostupností nových – zejména plug-in hybridních modelů, protože i na nás dolehla čipová krize. Nicméně v tomto ohledu se situace již mírně zlepšuje, ” říká Martin Mazari, Product manager, Sales Trainer automobilky Volvo v novém dílu podcastu Pod Proudem.
Čeští zákazníci podle expertů čekají především na to, až se na trhu objeví cenově dostupná elektroauta a až se jejich cena srovná s novými vozy se spalovacími motory. Na co naopak Česko čekat nemusí, je dobíjecí infrastruktura. Její kapacita totiž v tuto chvíli významně převyšuje potřeby.
„Česká republika patří mezi špičku v Evropě, když to vztáhneme na poměr dobíjecích stanic k počtu elektroaut. Ze strany infrastruktury jsme tedy na další rozvoj elektromobility připraveni. To, co nás teď nejvíc trápí je, že elektrovozidel je v ulicích zatím pořád relativně málo. Provoz dobíjecí stanice se totiž v tuto chvíli ekonomicky nevyplatí. Máme poměrně drahé zařízení, ať už investičně nebo provozně, u kterého se ale otočí málo lidí a jejich provoz bohužel není zatím efektivní,” říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru realizace a správa dobíjecích stanic ČEZ.
Co v České republice nejvíc brzdí boom elektroaut? Jakou máme síť dobíjecích stanic a jak budeme řešit dobíjení ve velkých městech? A co budeme dělat se starými bateriemi z elektrických vozů?
Nejen o tom debatují v dalším dílu podcastu Pod Proudem Tomáš Chmelík, manažer útvaru realizace a správa dobíjecích stanic ČEZ a Martin Mazari, Product manager, Sales Trainer automobilky Volvo s moderátorkou Seznam Zpráv Marií Bastlovou.