Navržená změna ale budí velké vášně, mimo jiné i v Česku, kde elektroauta zatím příliš rozšířená nejsou. Veřejnost má obavy z vysokých cen, z toho, že auta budou nedostupným luxusem i z nedostatečné dobíjecí infrastruktury. Mnozí to navíc vnímají jako ohrožení tradičního českého automobilového průmyslu.
“Elektromobilita je globální megatrend. A evropské automobilky se bojí toho, aby trend nepromeškaly. Vůbec se nebojím toho, že na konci dekády nebudou i v Česku prodejům nových aut dominovat elektromobily. Přibližně v roce 2026 čekám cenovou paritu – tedy stejnou cenu nových elektroaut i aut se spalovacími motory,” říká v podcastu Pod Proudem propagátor elektroaut Jan Staněk alias Elektrodad a dodává: “Předsudky vůči elektrobilům jsou živeny sociálními sítěmi i některými médii, není nad to se svézt.”
K zákazu prodeje nových aut se spalovacími se velmi kriticky staví i politická reprezentace, která vychází vstříc veřejnému mínění. I to by se ale podle expertů brzy mohlo změnit – jednat díky celosvětovému tlaku ale i díky tomu, že elektroauta budou stále dostupnější. Třeba proto, že poroste nabídka v segmentu ojetých elektroaut.
“Sekundární trh s ojetinami elektroaut se postupně tvoří a bude stále větší. Strach z degradace baterie je zbytečný, již teď víme, že tenhle problém je marginální,” říká v podcastu Pod Proudem další z propagátorů elektromobility Petr Beneš.
Proč jsou obavy z nástupu elektroaut liché? Co čeká český automobilový průmysl? A jak podpořit boom elektromobility u nás?
Nejen o tom debatují v dalším dílu podcastu Pod Proudem Petr Beneš, Business Development Manager ze společnosti Phoenix Contact a Jan Staněk, propagátor elektromobility z Electrodad s moderátorkou Seznam Zpráv Marií Bastlovou.